вівторок, 23 листопада 2021 р.

 

Рекомендації для батьків та освітян щодо захисту дитини в цифровому середовищі.

На глобальному рівні кожен третій користувач Інтернету молодше 18 років – гігантська величина, зважаючи на той факт, що у 2018 році більше половини населення світу застосовувало Інтернет. У країнах, що розвиваються, основними користувачами Інтернету є діти, які дорослішають разом з Інтернетом і першими долучаються до рухомого зв’язку . В умовах, коли дедалі більше дітей у всьому світі отримують доступ до Інтернету, реалізація їх прав часто-густо формуватиметься під впливом того, що відбувається у Мережі.

Доступ до Інтернету має істотне значення для реалізації прав дітей. Тепер, коли кожна третя дитина є користувачем Інтернету, у світі ще залишаються 346 мільйонів дітей, які не мають можливості під’єднання до Мережі . Ті, хто, здавалося б, мають в першу чергу скористатися можливостями, що надаються Інтернетом, зазвичай є найменш долученими. Ми бачимо, що в африканському регіоні приблизно 60 відсотків дітей не мають доступу до Мережі, тоді як в Європі їх кількість становить 4 відсотки .

Що стосується доступу до Інтернету, то тут також існують істотні відмінності залежно від статевої приналежності. Дослідження показують, що в кожному регіоні, за винятком Північної та Південної Америки, кількість чоловіків-користувачів Інтернету чисельно перевершує кількість жінок-користувачів. У багатьох країнах дівчатка не мають таких самих можливостей доступу, як хлопчики. І навіть тоді, коли вони мають ці можливості, над ними нерідко здійснюється контроль та на них поширюється набагато більше обмежень щодо використання Інтернету.

Цифровий розрив не обмежується проблемою доступу. Діти, які використовують переважно мобільні телефони, а не комп’ютери, можуть придбати тільки другий за якістю онлайновий досвід, а ті, в кого відсутні цифрові навички, або ті, хто володіє тільки мовою етнічних меншин, нерідко не можуть знайти в Мережі відповідний контент. У дітей із сільських районів з більшою ймовірністю можуть бути зламані паролі або поцуплені гроші. Крім того, вони гірше володіють цифровими навичками, витрачають більше часу в Мережі (зокрема, граючись в ігри) та відчувають менше посередництва й контролю з боку батьків .

Як діти, так і дорослі повідомляють, що цифровий розрив викликає у них постійне занепокоєння, а отже вимагає цільового інвестування та творчих рішень. За таких умов кількість дітей в Мережі постійно збільшується, проте чимало з них не отримують належного керівництва з боку батьків, освітян та інших авторитетних дорослих. У результаті діти продовжують наражатися на ризик.

Інтернет став технологією, що надає істотні переваги й можливості. Переваги Інтернету та пов’язаних з ним цифрових технологій особливо помітні дітям та молодим особам. Ці технології змінюють спосіб нашого спілкування один з одним та відкривають безліч нових шляхів для ігор, прослуховування музики й участі у різноманітних культурних заходах, долаючи численні бар’єри. Перебуваючи в цифровому середовищі, діти можуть розширити свої горизонти, скориставшись можливостями збору інформації та встановлення зв’язків. Доступ до ІКТ дозволяє їм набути навичок, що доповнять інші форми їх участі поза мережею. Інтернет є засобом отримання доступу до послуг у сфері охорони здоров’я та освіти, а також інформації, яка має неабияке значення для молодь, але може розглядатися як табу в суспільстві, до якого вони належать. Діти та молодь нерідко стають першими, хто приймає та застосовує нові можливості, що представлені Інтернетом. 4 Рекомендації для батьків та освітян щодо захисту дитини в цифровому середовищі

Звісно, не можна заперечувати той факт, що з появою Інтернету виникло безліч завдань щодо гарантування безпеки дітей та молоді, які потребують рішення, як через те, що вони є значущими самі по собі, так і через те, що важливо донести до кожного, хто сумнівається, той факт, що Інтернет є тим середовищем, якому можна довіряти. Так само важливо не допустити того, щоб занепокоєння з приводу захисту дітей та молоді в цифровому середовищі стало приводом для виправдання звинувачень у порушенні свободи слова, свободи вираження своїх думок та свободи зібрань. Надважливо, щоб наступне покоління могло впевнено використовувати Інтернет, щоб воно мало змогу, своєю чергою, продовжувати користуватися перевагами його розвитку. Таким чином, під час обговорення питань з безпеки дітей та молоді в цифровому середовищі вкрай важливо обрати золоту середину.

Потрібно відкрито обговорювати ризики, з якими можуть мати справу діти та молодь в цифровому середовищі, щоб навчити їх розпізнавати ризики, а також запобігати або ліквідувати збитки, якщо вони були заподіяні, без надмірного залякування дітей та перебільшення небезпеки. Малоймовірно, що підхід, де враховуються винятково або в основному негативні аспекти технології, серйозно сприйматиметься дітьми та молодими особами. Батьки та освітяни можуть нерідко опинитися у невигідному для себе становищі, оскільки молодь часто-густо знає про технології та їх можливості більше, ніж люди старших поколінь. Дослідження показали, що велика частина дітей здатна відрізнити кіберБулінг від простого жарту або підсміювання в Мережі, усвідомлюючи, що кіберБулінг має на меті заподіяти шкоду. У багатьох частинах світу діти дійсно добре розуміють ризики, з якими вони мають справу в Мережі .

Однак, хоча можна зробити висновок, що зусилля з навчання дітей навичкам керування онлайновими ризиками є ефективними, ще існують можливості для підвищення інформованості багатьох в усьому світі, надто з лав уразливих груп, і саме на цих дітей мають бути спрямовані узгоджені зусилля, зокрема, для того, щоб підвищити їх обізнаність про наявність служб допомоги жертвам кіберБулінг та інших форм онлайнових ризиків. Попереду ще багато проблем. Проблеми створює не тільки доступ до підключеного світу. Стрімкість змін в технологіях створює проблеми гарантування безпеки дитини в цифровому середовищі. Багато дітей досліджують складний ландшафт цифрових засобів.

Досягнення у сферах штучного інтелекту та машинного навчання, віртуальної та доповненої реальності, великих даних, розпізнавання осіб, робототехніки й Інтернету речей покликані ще більше змінити способи роботи в середовищі. Важливо, щоб усі зацікавлені сторони планували свої дії, осмислювали наслідки таких змін для дітей та знаходили способи надання підтримки у формуванні в них необхідної цифрової грамотності, щоб не тільки вижити, а й досягти успіхів у цифровому майбутньому.

Немає коментарів:

Дописати коментар